Ciasto czekoladowe OREO

10:46


Potrzebujemy:
  • 80 g masła
  • 100 g czekolady milka OREO
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 150 g cukru
  • 150 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 300 ml mocno schłodzonej śmietanki 30%
  • 2 waniliowe serki homogenizowane
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • ok. 6 szt ciastek OREO

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni.
W małym garnuszku roztapiamy masło i czekolady (2-3 kostki czekolady milka OREO zostawiamy do dekoracji), mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Odstawiamy z ognia, wlewamy mleko - mieszamy do połączenia się składników. 

W misce ubijamy jajka z cukrem na puszysta masę. W drugiej misce mieszamy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, którą następnie stopniowo dodajemy do ubitych jajek z cukrem wraz z masą czekoladową. Wszystko razem delikatnie mieszamy, aż powstanie jednolite ciasto.

Ciasto wylewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. 
Moja tortownica ma średnicę 26 cm, więc czas pieczenia wyniósł 35 min, im mniejsza tortownica tym czas pieczenia będzie się wydłużał. Po 30 min polecam aby ciasto kontrolować wykałaczką.

Po wyjęciu ciasta z piekarnika ostudzamy je 30 min w formie.
Ostudzone ciasto przekrawamy na dwa placki i pozostawiamy do całkowitego ostygnięcia.

W niewielkiej ilości ciepłej wody rozpuszczamy żelatynę. 
Schłodzoną śmietankę ubijamy na sztywno, następnie dodajemy serki oraz rozpuszczoną żelatynę.

Za pomocą blendera 3 szt ciastek kruszymy na miał.

Przekładamy następująco:
- 1 placek
- 1/2 masy
- 1/2 pokruszonych ciastek
-  2 placek
- 1/2 masy
- 1/2 pokruszonych ciastek
- czekolada i ciastka do dekoracji według gustu

Ciasto przechowujemy do 2 dni w lodówce.



You Might Also Like

3 komentarze

  1. Niestety nie miałem okazji nawet próbować tego ciasta, więc ciężko jest mi się na jego temat wypowiedzieć. Ja za to chętnie robię ciasta i desery z przepisów https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ gdzie praktycznie za każdym razem wychodzą mi dobre rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawałek po kawałku znika z talerza ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to ciasto chętnie opałaszuje na moje urodziny

    OdpowiedzUsuń

Przepisy kulinarne